fredag 11 juli 2014

Mina tankar

Har suttit och kollat runt lite i bloggvärlden idag, mest mammabloggar. Det som slår mig med häpnad är hur sjukt materiella alla bloggar är. Helt galet! Är det inte kläder till sig själva och barnen så är det nya inredningsprylar, ny tv, hur mycket man spenderat på Ullared m.m.

Alltså don't get me wrong jag shoppar också. Men för dessa människor verkar livet kretsa runt senaste köpet. Att hela ens existens kan kretsa runt detta och hur man kan känna att detta är det man vill skriva om?

Jag bara äääälskar Astrid Lindgrens filmer och önskar ibland att man levde då. Det var helt säkert skit tufft med det mesta att få mat på bordet och sköta gården. Men vi människor är så sjukt giriga! Vi ska bara ha och ha och tar betydligt mer av naturen än vad vi behöver! Inga andra arter tar mer än vad de behöver.

Som sagt jag shoppar med, jag går och tänker på vad jag vill köpa i ungefär en månad. Sen står jag och velar, klipper till. Och åker hem med dåligt samvete, behövde jag verkligen denna grej? Även att jag verkligen vill och oftast behövde grejen(inte alltid). Samvetet försvinner efter några dagar, ungefär som våran jord. Sakta men säkert försvinner den ju mer giriga vi blir.

Jag har helt skippat nyheterna på tv och radio jag är nämligen sån så att hör jag hemska saker går inte mitt liv bara vidare. Nej jag gråter, tänker och tänker alldeles för mycket tänker jag. Så jag stänger istället av för jag mår alldeles för dåligt av allt skit. Däremot tittar jag på lilla aktuellt, där vet ni där berättar dom också om bra saker som händer.

Kontentan av detta, jag kommer inte fortsätta läsa mammabloggar. Det gör mig alldeles för irriterad hur folks liv kan kretsa kring senaste prylarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar