söndag 6 juli 2014

Älskar treåringar

Emilias och mitt samtal igår efter godnatt sagan.
Emilia berättar hur mycket hon älskar mig fem gånger. Jag berättar hur mycket jag älskar henne 6 gånger. Och efter fem pussar så kommer treåringens funderingar.

Emilia: mamma, när du somnar och ligger med öppen mun då känner flugorna bajslukten.

Jag: halv skrattandes, jaha.

Emilia: flugor älskar bajs mamma, så då äter dom upp allt bajs i munnen.

Jag: hahahaha okej Emilia.

Emilia: så när du vaknar sen mamma så har dom ätit upp allt och bajset är borta.

Jag: haha tycker du att jag luktar illa i munnen Emilia? Haha.

Emilia: nej mamma det gör du inte.

Jag Tog det hela som ett väldigt rart sätt av en treåring att försöka berätta för sin mamma att det är dags att borsta tänderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar