torsdag 15 april 2010

Världens bästa syster!








Idag tog jag brum brum och körde över till fastlandet, till min syster-yster :) jippi!!! Vi hade en jätte mysig dag, tog en tur på Lina och Fadinn. Eller en tur var det väl inte, utan en låångritt:) Helt underbart i strålande sol med pigga och glada hästar. Lina har en sååå underbar trav, hon faller in i den såkallade pleasur-traven. Och det är helt amazing man skulle kunna sitta i den i timtal! Syrran har någon slags mani på att galoppera just nu så jag och Lina travade så fint och helt plötsligt kom syrran som en tok i galopp förbi:) Men Fadde gjorde faktiskt ett jätte fint galoppombyte idag, så syrris var nog mer än nöjd! Haha sen skulle syrran hoppa över en stock, okej let putt it this way. Fadde=ingen hopphäst;P!!hihi!
Vid ett tillfälle när jag satt där drömmandes i den underbara traven med enhandsfattning och drömde om att diva någon gång ska bli såhär lyhörd, ja då kom syrran i skitsnabb galopp förbi (okej skitsnabb för fadinn är inte skitsnabb för en vanlig häst) Lina blev helt galen och drog ner sitt huvve o bocka satan. Snabb tänkt som jag är tog jag inte tag i tyglen utan i schabraket bakom mig och försökte luta mig bakåt och hålla mig kvar. jag red barbacka men jag åkte inte av...nästan men nära skjuter ingen hare!
Underbar dag!

1 kommentar:

  1. hahaha ni två & era galna uteritter. du håller ju fan alltid på att ramla av ;) haha
    kul att få se hennes hästar :)

    SvaraRadera