tisdag 20 april 2010

Igår hade jag bestämmt mig för att ta en promenad med Diva, och sadel och lindor skulle på. Tanken med det var att hon inte alltid ska tro att det e ridning på G och då ska det vara full rulle. Nä sen när vi hade gått en bit då kom jag på att jag kan ju springa med henne för att lära henne att man kan springa sakta i skogen. Lixom ge henne ett tempo och det ska hon hålla. Så jag började springa(jogga) okej då nästan gå...Haha Diva hade lite svårt hon tyckte det gick lite väl sakta. Jag har lite svårt att sätta ena foten framför den andra i en snabbare takt. Men lilla Diva fick tänka mycket iaf:)

Sen på kvällen höll jag på att få ett psykbryt, skulle ta in hästarna vid kl8. NÄ då stod dom där som två fån, längst ner i hagen o bara glodde på mig. Jag tänkte då nähä, men gå ute då jag tänker faan inte springa runt o jaga er. Gick ut senare vid halv tio och skulle se om dom ville in, NÄE! Halv elva gjorde jag sista försöket, då kunde dom tänka sig att gå in... Varför dom gjorde såhär? jo mitt på dagen så var det två EON gubbar ute, dom sa att dom skulle röja vid el-ledningen. Jag mitt nöt trodde dom menade vi vägen. Näe i hästhagen skulle dom vara. Så Bette hade nog levt rövaren i hagen, hon släpper lixom inte in någon i hagen förutom jag. Hon kommer som ett jehu och ska hota bort alla, för att skydda sin bebis Diva. Hade jag vetat detta kunde jag ju tagit in dom. Stackars gubbar dom trodde nog att hästen var galen. Bette är min alldeles egna vakthund. Som en riktig schäfer. Jag var två sekunder från att låta dom gå ute inatt utan mat! Mamma tyckte att jag minsan kunde gjort det. Men jag var för klen för att våga... Till och med idag på morgonen så var Bette fortfarande cp. Skulle inte äta upp sitt kraftfoder utan bara stirrade runt. På ett sätt var det så skönt att ha Miranda i hagen för hon höll det iaf lugnt. Blev någon rädd sa hon till dom att inte vara rädda. Sen å andra sidan skulle hon ju hela tiden hävda sin position i hagen jämt o jaga på Bette o Diva hela tiden. Men man kan ju inte få allt...Så jag var arg som ett bi igår, Grrrr!!! Jaja jag får väl släppa det nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar