söndag 26 december 2010

Julen i fastforward!

LUUUGNA allihopa ingen unge har ploppat ut än, med tanke på all julmat jag har proppat i mig så borde det inte finnas så mycket plats för bebis. Men det verkar som bebis trivs bra därinne så vi får hoppas h*n vill stanna tills efter nyår.

Annars började julafton mindre bra. Det hade ju varit storm hela natten så snövallarna gick upp till rumpan på mig. Så med en rejäl kraftansträgning så försökte jag komma ut till stallet för att ta ut hästarna. Bette gick fint att ta ut för hon rör sig ju i sammma tempo som jag, sen när det var Divas tur så skötte hon sig superfint ut till hagen men när vi kom fram till grinden så var det en stor snödriva på en meter och en matte som inte flyttade sig snabbt nog så jag blev lite lätt omkullsprungen. Landade rätt på magen i snödrivan med en tossig häst brevid, och dum som man är så släpper man ju aldrig grimskaftet. Det tog nog tre försök att komma upp innan jag fick upp tillräcklig igångrullning för att ta mig upp ;) Det hela gick bra.
Sen skulle vi ta oss hem till vedby för att fira jul hos pontus föräldrar, vi kom en halvmeter utanför carporten innan det tog stop. Så Pontus syster kom och hämtade oss, och sen åkte Pontus hem med lastmaskinen. Han skottade nästan bort vartenda litet snökorn och sen åkte han in i hästhagen och skottade lite vägar till pollarna :) Så snällt!
Efter allt detta så började julen gå som man ville, umgås med familj med massa mat och klappar. Vi kom oxå iväg till Pontus farmor och farfar på kvällen, visst var det lite vallar men det är bara att gasa så kommer man oftast igenom. Man har ju kört på dessa vägar ex antal gånger så man kan ju varenda sväng. Så jag menar vem behöver se vägen för att komma fram ;) Vi var ju i hemma miljö så hade vi kört fast så fanns ju lastmaskinen nära till hands.
Juldagen åkte vi till Halltorp till min familj. Och det var samma visa där, mängder med mat och massa klappar. Men det jag uppskattar mest är att ha hela familjen samlad. Första julen utan lillebror blev det för han är i Kambodja, kul för honom men tråkigt för mig :(
Idag har vi mest tagit det lugnt, Embla och jag har varit ute och gått i det underbara vädret och Pontus har mjölkat. Sen har vi varit inne på Media Markt och köpt ett nintendo wii. Så det blir väl att inviga det när Pontus kommer hem efter mjölket.

En super trevlig jul fast med en ganska mycket segare och tjockare jag... jag går lixom på lågvarv just nu. Och med en rejält mycket mer snöigare jul än vanligt, men det kan väl ingen ha undgått? Men det är smällar man får ta, sålänge jag kommer in till BB då det är dags så är jag glad :)
Hoppas ni hade en trevlig Jul!

2 kommentarer:

  1. Hej Ellan,
    Pia (Annikas kära mor) här. Ett hjärte-stort Grattis till dig, jag blir också otroligt rörd
    över att Du blivit MAMMA. Kram på Dig och all
    lycka till din lilla familj :)

    SvaraRadera
  2. Åhh tack så mycket Pia!! va roligt att du läser bloggen! kram

    SvaraRadera