torsdag 23 december 2010

Back in the days

Jag satt och kollade igenom gamla stallboken från 2004 och herregud vad kul vi hade det med hästarna. Jag får nog lov att säga att det bästa med ingelstorp var 1:att jag träffade pontus 2:träffade underbara kompisar för livet och vi hade fruktansvärt kul med hästarna på barkestorp. Man var ju lite mer orädd på den tiden, nästan varje Pia träning så skrev jag :Tränade för pia med miranda ramlade av 2ggr men annars gick det bra! Annars gick det bra??herregud hade jag trillat av 2ggr nu så hade jag legat på sjukan helt ledbruten...

Såhär kunde en vecka se ut på barkestorp, tänk här på att jag höll på att rida in diva och jag hade suttit på henne 1ggr innan denna vecka..

24/5-04 Skol-DM red L:B2 med miranda 166p lite spänd men duktig! Satt på Diva.

25/5-04 Satt på diva travade lite, mycket duktig. Annika och jag skrittade ut med miranda och caprice.30min

26/5-04 Vila

27/5-04 Red ut med diva på grusvägen Annika gick brevid. Galloperade intervaller på travbanan med miranda, 8intervaller.40min

28/5-04 Red ut med diva travade lite Annika gick brevid, mycket duktig. Körde miranda 5varv på travbanan, Hans barkevall åkte med och han tyckte hon hade bra balans och fin trav. :)30min

29/5-04 Galloperade i sommarhagen och hoppade lite terränghinder med miranda 45min. Red diva själv på stallplan, duktig.

30/5-04 Vila

Jaha och det tog ungefär 1vecka att rida in diva så pass att jag kunde rida själv. Och all denna ridning gjorde jag och Annika tillsammans. Så jäkla roligt att vara i stallet tillsammans med någon. Senare när Diva var inriden blev det helt crazy, att jag orkade? Miranda först i 1h sedan Diva i 30min för att sedan rida baylies 2 gånger i veckan oxå. Nu räcker det gott och väl med en häst att rida, gud va gammal och trött man har blivit. Men jag måste säga, gud vad jag saknar min Miranda. Det var verkligen en toppenhäst. Man får aldrig ta något förgivet.

1 kommentar:

  1. herregud va roligt attläsa! nu ska jag leta fram mina gamla stallböcker o hoppas innerligt på att jag inte slängt dom :(
    vi hade så kul, vi va så ambitiösa!! :D
    men seriöst, vi red på stallplanen? haha vilken bedrift lixom, "red på stallplan". den va ju kass, o där longerade vi dom. iställe för nåra meter bort på ängen, vilket hade avrit mycke bättre. haha.
    :p

    SvaraRadera