torsdag 24 februari 2011

Tur till ridhuset!

Att leka med hästar är en konst. Det absolut viktigaste för mig är att Diva och jag ska ha kul! Jag tror många lätt glömmer bort varför man håller på med sin häst, det blir lätt måsten. Tex att man måste rida si och så länge och man måste hinna gå igenom vissa rörelser under ett ridpass. Jag och Diva försöker ta passet som det kommer och absolut inte stressa, utan som sagt finna glädjen i ridningen och hanteringen. Om ni tänker efter hur ofta ler och skrattar ni när ni är med hästarna? Diva och jag hade iaf en super bra dag idag och denna lilla ponny går hela tiden mot mer klarhet. Just nu övar vi fortfarande på tryckövn, att flytta sig för minsta lilla tryck och finslipa longeringen så den ska vara så lätt som möjligt. Allt ska gå så lätt som möjligt det är det jag eftersträvar mest. Ett fjäderlätt tryck och hon ska flytta åt sidan. Superduktig var hon idag även att hon blev lite crazy ibland så återfick jag kontrollen helt och hon lyssnade sååå himla fint! Man måste ju få lov att skutta av sig lite. :) Hur kul som helst. Och jag log iaf många gånger idag med min häst, och det är viktigast av allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar