måndag 7 februari 2011

Clinic :)

Här sitter jag lite smått uttråkad och väntar på att min dotter ska vakna... Alla kommer ju så fint med små råd hela tiden och ngt man ständigt får höra är att vila nu upp dig när lillan sover, men vad ska man göra om man nu är så pigg att det inte går o vila?? Näe jag håller tempot uppe änsålänge det kanske kommer o biter mig där bak någon dag men men..

Så som sagt hon har sovit sen klockan 12 och i någon timme låg jag brevid o mös men sen kunde jag inte ligga still längre.
Syster var över igår och jag fick världens bästa present, nämligen en clinic för Ellen ofstad. Det ska bli super skoj och åka o lära sig massor i NH eller frihetsdressyr eller va man nu vill kalla det. Själv vill jag kalla det för ett underbar samspel mellan människa och det vackraste djur som finns. Men det är väl en för lång mening...;)
Det riktigt kliar i fingrarna och så fort isen är borta i hagen så kan jag hur lätt som en plätt öva i hagen om dagarna. För det behövs så lite egentligen. Bara sätta på sig kläder o gå ut i hagen. Inget ridhus eller paddock eller träns behövs när man vill kommunicera på detta sätt. Tack syster det va en underbar present:)

Jippi nu har hon vaknat, finally!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar