torsdag 11 november 2010

dagen som var..

Igår blev som sagt en heldag på björnö. Sparris var på strålande humör när jag svängde upp med bilen, jag fick en rundvisning i hennes enorma lägenhet. Hur fint som helst med havsutsikt och lite slottskänsla. Efter rundvisningen som egentligen var en rakvisning för lägenheten var som en korridor så begav vi oss ut till hästarna. Geisha stod först på listan och hon var ett ursött sto, hur fin som helst. En ponny som föll mig i smaken. Sådär cool lugn, sparris hade suttit upp en gång innan och hon tog det som det mest naturliga i världen. Sen bestämde vi oss för att slå två flugor i en smäll eftersom magarna började skrika efter mat. Så jag tömkörde Lasseman medans Sparris red sin ölandshäst. På 1 1/2 timma hade vi betat av tre hästar och mockat alla boxar. Det ser jag som effektivt arbete :) Jag tror Lasseman var supernöjd att jag höll i tömmarna för ett sånt enkelt pass hade han nog aldrig fått ;) Sen svängde Annika in på gårdsplan för att rida sin medryttarhäst, hon var väll inte sådär supernöjd med ridpasset men det var nog för att hon var lika hungrig som oss.
Äntligen mat och Sparris hade lagat värsta gourmetmaten med kladdkaka som efterrätt, så mysigt att hinna med lite kvalitetstid med de bästa tjejerna!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar