söndag 22 maj 2011

En första gång

Idag kom min underbara systeryster på besök. Och ett efterlängtat sådant var det:)
När hon svängde upp på stallplan ganska sent tyckte jag. Så förstod jag varför hon kom senare. Typ halva bilen (för andra halvan var ju full me hundar;)) var proppad me överraskningar till mig. Massa superfina blommor och krukor till altanen, en björnbärsbuske(muuuums) och humle. Då tror ni att det räckte där? Näe en stor icakasse med mat oxå, så på menyn stod det Grillad citronlax med grillad bakpotatis, mozzarellaostsallad, skagenröra och pumpabröd. Och inte nog med de, fikabullar me inslag av citron till efterrätt. Vad hade jag gjort för att förtjäna detta kan man undra? Jag har faktiskt ingen aning...
Men hur gulligt var det inte? Så denna Söndag blev till en av de Söndagar man får lägga på minnet. För inte bara hände allt det här underbara.
Utan oxå så skrattade Emilia för första gången, inte bara sådär lite. Utan ett riktigt babyskratt ett sånt man ser på tv:n. När dom drar in luft för att fortsätta skratta igen, ja ni förstår säkert. Då kan man undra vad hon skrattade över. Jo tre tokiga briarder och en galen papillon! Bessie började nämligen skälla och då drog Emilia på smilebanden. Så Madde drog igång hundarnas skall ordentligt och Emilia kunde knappt sluta skratta. Så vad de flesta barn kanske tycker är lite små läskigt så tyckte Emilia det var skitkul. Vilken unge! Så jäkla underbart att höra henne!

Titta va fint min söta syster gjorde!



Tack syrran för idag det var underbart!

2 kommentarer:

  1. meen guuud va gulligt av henne!!
    OMG sådär gör inte min syrra ;)

    SvaraRadera
  2. Tack Ellan och Lilla Emilia för det underbara skrattet, det förgyllde heeeeela min vecka.

    SvaraRadera