torsdag 19 maj 2011

Det vackraste

Att det skulle vara helt underbart att bli förälder det visste jag.
Att man känner en sån obeskrivlig kärlek så ingen annan kärlek någonsin kommer i närhet av vad man känner för sitt barn. Så är det att ha barn.
Det är helt underbart att vakna på morgonen och höra sin dotter jollrandes brevid. Och när man sätter sig upp och säger -god morgon så får man det största smilet hon kan tillbaka. Då glömmer man snabbt bort att man var vaken halva natten.
Eller när hon precis har fått mat och man lägger upp henne på axeln för att rapa och hon lägger armarna om min hals böjer sig tillbaka ler och tittar djupt in i mina ögon... Då är tårarna nära, när man känner denna oändliga kärlek.
Alla nya saker som sker varje dag, som att ha tagit saker med ena handen till att helt plötsligt använda båda.
Det ska bli så spännande att följa Emilia i livet! Tänk allt vi får uppleva tillsammans. Första orden, första jag älskar dig mamma, första dagen i skolan, första killen eller tjejen?, första hjärtesorgen och massa andra saker.
Allt detta vill jag vara med och skratta med henne och trösta vid de tuffa sakerna som händer i livet.
Jag vill finnas tillhands no matter what!! Inget ska vara för stort eller för litet för att komma till mig.
Vi är så tacksamma över Emilia och jag tänker aldrig ta något för givet. Klart jag ser framåt med spänning och nyfikenhet men jag är ändå fast i nuet för det är här jag vill vara med min dotter. I dagen i timmen i minuten inte någon annanstans i tanken utan med min dotter här och nu.
Tiden rusar ändå på fort nog, särskilt som världen ser ut just nu.
Man ska hinna med allt och lite till. Så här någonstans försöker jag stanna upp och tänka på vad som är viktigt för mig. Inte för någon annan utan för mig.
Andras värderingar är inte mina, men det är lätt att komma på villovägar...
Jag behöver inte hinna med allt, och med allt tror jag ni förstår vad jag menar.
Emilia är det vackraste finaste och underbaraste som finns. Och när vardagen snart kommer smyga sig på oss med jobb,hästar,vänner,familj och allt vad vardag innebär så ska jag tamefaan inte glömma bort vad som betyder mest för mig.
Jag vet bara innan hur jag stressade mig igenom dagarna, det ska inte få hända igen.

2 kommentarer:

  1. va fint skrivet <3

    SvaraRadera
  2. Är det sen du blev mamma som du blivit så insiktsfull? Eller är du bara gammal och klok? Väldigt fint skrivet iaf? Kram

    SvaraRadera