tisdag 26 april 2011

Påsken

I fredags var världens bästa moster och syster på besök. Och det blev mycket mys, prinsesstårta, ridning och så mer mys till Emilia, lite snålt med mys till mig. Sånt man får ta nuförtiden... Jag kan ha på känn att deras kamera snart bara består av bilder på Emilia. Syrran tog över mina modersysslor och jag kunde rida och bara chilla en stund. Mycket uppskattat:)



I söndags blev Emilia sjuk ordentligt för första gången. 39,2 i feber och hon bara låg och gnydde hela dagen. Efter avkylning och alvedon så gick äntligen febern ner och dagen efter var hon som vanligt igen.
Världens godaste påskmiddag bjöd mammsen på. Som vanligt(även att hon säger -denna gången orkar jag inte stå med så mycket mat) så var det sjukt mycket mat och allt var hur gott som helst. Så vi gick ju inte hungriga därifrån om man säger så :) Emilia fick ett påskägg (tyvärr inget godis som jag kunde nalla;)) utan tuggleksaker och en gosig leksak.
Under påsken hann även jag, Pontus o Emilia mysa med långpromenader med mej till häst, Diva skötte sig utmärkt. Och lite trädgårdsfix.

Och så idag så har vi varit och tittat när pappsen släppte ut korna! Emilia tog det hela med en klackspark och satt på första parkett i vagnen.




Och så måste jag berätta att denna virrpanna igen har glömt ett besök på BHV. Jag får väl vara glad att jag inte har glömt mitt barn någonstans iallafall ;)

1 kommentar:

  1. haha ellan! jag vet inte riktigt va BHV är för nåt ställe, men jag antar att de va nåt viktigt... haha du är ju hopplös ;)
    men guuud va fina bilder du fick på korna! bra kamera de där.

    SvaraRadera