onsdag 22 september 2010

Härlig tid



Gud vilken härlig dag!! Solen skiner ju som aldrig förr och efter min deppdag igår så behövde jag verkligen solens energi. Hunnit med massa saker fast i min egna lilla takt, jag förmodar ju jämt att det är folk som känner mig som läser min blogg. Men om det nu är fler så är det så att jag och min älskling väntar barn. Ett väldigt efterlängtat barn ligger nu och gror i magen:) I januari är det beräknat att den lille ska komma, och den får jätte gärna vänta tills det är januari oxå. Jobbet fick jag tyvärr sjukskriva mig ifrån för ungefär en månad sen pga foglossning. Så allt som görs härhemma går i slowmotion. Tex så håller jag på att måla stallet i falurödfärg och att bara ta sig upp på stegen är ett arbete. Men jag skrattar mest åt min graciösa stil, (jag menar tänk om någon skulle se mig). Kratsa hovarna på hästarna kan vara nog jobbigt och då är mina hästar snälla nog att hålla upp benet själva.
Men jag måste säga att kroppen är ju helt fenomenal, som vet hur allt ska funka osv. Vi längar så mycket efter denna lilla knodd men man får ju behärska sig så man inte längtar ut den i förtid. Så just nu går jag på lågvarv och bara har det helt underbart. För Diva så ser det oxå ut att bli en lugn period framöver, eftersom jag max klarar av att sitta till hästryggen i tio minuter innan ryggen håller på att gå av. Men vi kan ju longera och tömköra och det vi älskar mest, ut och promenera! Näha så nu ska jag försöka bege mig ut i stallet, som sagt det tar ju ett tag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar