fredag 10 september 2010

Diva min lilla olycksfågel!



Då var det dags igen, har nästan tänkt att nu har det gått alldeles förlänge med friska hästar.
Igår hade jag Fia snuttan på besök, så himla roligt att äntligen ses. Fia och jag har nämligen varit vänner enda sedan årskurs 2 eller var det trean? Iallafall väldigt länge. Vi satt och fikade mest hela dagen men sen var ju Bette tvungen o få middag och då fick jag syn på Divas ben. En svullnad på en femkrona precis som när Bette hade sin torntagg i benet. Satans jävla perkele, jag tempade och den låg på 37,7 perfekt och ingen hälta. Vi fick syn på en liten svart prick så Fia var ljusansvarig medans jag var i full sjå med pincetten. Operation=misslyckad! Inget fick vi ut och jag bestämmde mig för att vänta tills idag. Nu på morgonen var hon mer svullen men fortfarande ingen feber, så jag utesluter torntagg. men någon annan slags tagg kanske. Nu bandagerade jag ett jodomslag för att få ner svullnaden och kanske någon tagg vill leta sig ut... Ringde också min bästaste veterinär Karin och hon tyckte också jag skulle avvakta men blev det värre så var det bara o ringa i helgen. Det ska påpekas att hon inte har jouren i helgen men hon var villig att komma ändå. Kan man ha bättre veterinär eller? tror inte det!
Så håll tummarna för min lilla Diva :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar