onsdag 23 juni 2010

Snart!!

Jaaa snart är det midsommar och jag räknar stadigt ner, två dagar kvar! Detta året håller Anna och stefan i firandet. Och det är så skönt att det är gå avstånd hem. Det är så härligt att ha en riktigt svensk midsommar massa par och massa ungar överallt. Ingen fyllefest. Utan trevligt med människor man gillar. Syster och Peter kommer över med så då får jag fira lite med familjen oxå :) Jag fick ledigt fredag och lördag men jobbar söndag. Jag menar inte trodde väl jag att jag skulle få en liten långhelg...nej nej det är för överklassen så fint min chef uttrycker sig när jag börjar prata om semester osv. Men det va skönt att jag fick ledigt två dagar i rad. Och nej jag är inte bitter;)

Påtal om bitter, igår var jag på systemet och på ica och alla dessa bittra gubbar alltså! Står jag i kö på systemet och det öppnar en kassa till, utan att jag ser det. Då får jag värsta knuffen i ryggen och förbi springer inte en utan tre gubbar. Helt fanatiska över vem som skulle komma först. Och kvar i gamla kön står jag och en tant. Jag med 6 öl och hon med två vinare. Vilken kö tror ni gick fortast?? Men dom var bara tvugna, inte heller fick jag höra något ursäkta när han knuffade mej. Näe men förlåt det är ju vi unga som är så ouppfostrade och otrevliga...Senare på ica så är det systemet undan eller omkull som gäller för alla gubbar. Ibland undrar jag om dom ser dåligt?? För vem kör rakt in i någon annans vagn när det är minst tre vagnsbred korridor? Dessa gubbar var oxå ett utav orsakerna till varför jag slutade att jobba på ica! De har faan inga gränser what so ever! Det positiva jag kan se med dessa människor är att när det är dags för dom att läggas in på ålderdomshem så kommer det faan i mej ändras på hemmen. Dessa människor tar ingen skit. Och dom kommer aldrig tillåta att bli behandlade som djur. Eller värre än djur i vissa fall. Och det känns väldigt bra iaf.
Nu ska jag nog ringa Sparris och se om hon är vaken:)

so long

1 kommentar: