torsdag 3 juni 2010

Djur.

Folk undrar, Har ni ingen katt?? Där inne skulle ni ju kunna ha höns?? Näe det blir inga fler djur. Jag är sån att tar jag på mig ett djur, måste jag veta att jag kommer kunna ta hand om den hela livet. För mig räcker inte mat och husrum för ett djur. Jag ska ha råd med bra mat så jag vet att mitt djur också mår bra inuti att tänder och tarmar mår bra, med vetrinär ska jag aldrig behöva tänka -kanske får vänta ett tag lite ont om pengar ju. Näe det är bara att ringa direkt om jag annar oråd. Och självklart måste jag ju ha tiden också, kunna hinna med att göra saker med djuren.
Djur är inget måste bara för att man bor på landet. Har man inte tid blir djuret bara ett bihang ett måste i vardagen. Och det trivs varken jag eller djuret med. Så nu vet alla det jag har två hästar och en hund. Det räcker gott och väl för mig.
Ett djur är inte bara ett djur det är ett ansvar. Jag visste att när jag skaffade hund så ville jag inte ha en stor hund. Som krävde massa hjärngympa och motion, kurser m.m. Utan jag valde en papillon som nöjer sig med en runda om dagen och mys med matte:)Självklart kan jag ju gå alla sorters kurser med Embla oxå. Men jag visste att mitt hästintresse skulle ta överhanden.
Det är inte bara att införskaffa för min del. Mina djur ska inte hitta på olater och sånt för att få min uppmärksamhet, utan dom får hela mig när jag skaffade dom. Inte en ledare som bara skäller och tycker allt e allmänt jobbigt. Nej,jag har skaffat mina djur. Dom bestämde inte om att få mig.

Nu är det dags för jobb....so long!

1 kommentar: