måndag 1 november 2010

??

Vad har hänt? Helt plötsligt kommer jag på mig själv sitta och dagdrömma om vad jag ska laga för mat, om jag skulle ta och städa igenom kylskåpet och skafferiet eller kanske baka något? Ni som känner mig vet mycket väl att detta inte är jag, men nu verkar det ju vara så att det här har blivit jag? Rollen som någonslags "homewife" har redan satt sin prägel och jag befarar det jag inte vill. Någon självupptagen morsa som inte kan se längre än sitt egna superspännande liv och som inte orkar bry sig om någon annan än de som bor inom sina egna fyra väggar? Näe fortfarande tycker väl jag att jag inte har tappat fotfästet och glömt bort de som faktiskt är mitt liv sambo, djuren, familjen, vännerna och människor i min närhet. Mer upptagen av sitt liv kommer man ju självklart att bli. Att glömma bort de människor som betyder mycket mitt upp i allt kanske är lätt? Men vad vet jag, det kanske helt enkelt är något man får på köpet. En egotrippad självbild?

Jag längtar ihjäl mig efter denna lilla människa som ska komma. Och om man ska tro magen så lär det bli en riktigt livlig krabat som kommer. Det sparkar och lever som bara den ungefär hela dagen. Idag när jag red Diva så levde den lille rövaren så jag såg väl ut som en mupp däruppe, satt och skrattade o gjorde grimaser. Det ska bli en sån underbar upplevelse att få bli mamma. Och pontus kommer bli världens bästa och finaste pappa det är jag säker på! Ren glädje :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar