torsdag 21 oktober 2010

Bitter

Har en liten fundering, har ni sett grannfejden på kanal3? Undrar varför det nästan alltid är äldre herrar som stör sig på sina grannar? Av alla gånger jag har tittat är det kanske 3 av gångerna det har varit damer... Är äldre herrar mer bittra eller? Eller har dom bara lite mer skinn på näsan och vågar säga vad dom tycker? Jag kan väl tycka det är riktigt löjligt att bry sig om vad som händer på grannens tomt. Hur mycket skit vissa har på tomten osv. Kanske har o göra med att gå i pension och att de inte har något att göra förutom att snacka om andra. Absolut finns det yngre som snackar så munnarna håller på att trilla ut oxå men jag tror att det handlar om osäkerhet. De äldre kan ju fortfarande inte vara osäkra på sig själva? Pontus har iallafall lovat att han inte ska bli en sån där bittergubbe.

På tal om bittergubbe häromdagen när jag var i affären så gick jag där i godan ro med min vagn. Gångarna inne på netto är så breda att man kan gå två i bred. Jag kommer och går förbi ett par som står och tittar i hyllan och när jag är i bred med paret så kommer det en äldre herre i hundratjugo påväg mot kattmaten. Jag som redan var i bred med paret skyndar lite extra för att jag ser att han kommer så fort att han inte kommer kunna stanna om jag inte hinner förbi. Jag slinker förbi och herren bromsade lite på farten men behövde inte stanna. Och som sagt jag var redan i bred med paret innan han ens dök upp. Då när jag var förbi hör jag herren skrika högt och tydligt
-Vad är det med ungdomarna att de inte kan visa en äldre lite jävla respekt!
????Vafaan, nej jag tänker inte visa äldre respekt när inte de respekterar mig! Förhelvete vi är intryckta i huvudet med att visa äldre respekt och det har jag verkligen gjort hela mitt liv men hur ofta har de visat någon respekt för mig? förutom släkt då? Näe så mycket skit man tog på Ica utav äldre, tror att de kan säga vafan som helst bara för att man sitter i kassan? Det är fortfarande inte en människa som sitter där eller? Trodde inte ens äldre hade ett sånt ordförråd, men där hade jag fel. De kan fler fula ord än jag... Näe nu blev jag bitter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar