lördag 20 mars 2010

Husfru? Haha!

Ibland önskar jag att jag hade varit sådär huslig, laga mat, fixa i trädgården, städa, baka och sköta ekonomin exemplariskt.Nä who am i kidding! Men det är ju så mycket roligare o rida, pyssla med hästarna, gå med hunden, mocka o städa i stallet ja tillomed hämta hö... Idag har hela dagen gått till att vara ute!Fixa o dona med allt som har med djuren att göra. Varför göra saker som inte är roliga. Jag tänker ju verkligen inte ödsla hela helgen med att städa o laga mat! De folk som kommer hem till mig få ta mitt hem som det är, och vill dom ha fika så blir det köpebullar;)
Sålänge mina djur mår bra så är jag nöjd!

Embla har varit helnöjd idag först fick hon följa med o hämta hö. Sen tog vi en sväng till jobbet skulle hjälpa Andreas med en tokig kviga. Käka kobajs e det bästa hon vet:) Men tyvärr har hon inte så mycket respekt för korna så man får ha stenkoll.
Det är samma med hästarna men som tur är så är pollarna så vana vid att ha en liten powderpuff runt benen. Nu ska jag o Embla dra och köpa mat till henne.

Tack o hej leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar