söndag 21 mars 2010

Diva=jakthäst?

Jo det är frågan. Idag på våran lilla sjukpromenad så drog diva mulen i backen ungefär hela rundan...Jag frågade henne gång på gång va hon pysslade med? Inget svar:P! Sen kom jag på att det måste ju vara all gräslukt hon snokar efter.Konstig polle det där:) På våran runda stötte vi även på en utav grannarna, och jag fick den vanliga frågan.
G-Varför får hästarna gå i en sååå liten hage?
E-Jo det är så att Diva är skadad.
G-Stackars lilla häst, vad är det för fel?
E-Hon har knäledsinflammation.Men snart får dom nog gå ut i stora hagen igen.
G-Åhh stackarn,ja du det är mycket dina hästar får gå igenom. Dom får vara tåliga dom.
E-Ja det kanske dom får, men det är ju för deras egna bästa.
G-Men dom ser ju såå lessna ut:( Man ser verkligen att dom tycker det är tråkigt.
Sen blev jag tjurig och gick. Så frågan är varför fösvarar jag mig jämt? Jag kunde väl bara sagt.
-Jo dom får gå i den hagen för att JAG vill det.PUNKT!!!
Massa jäkla föklaringar jämt så dom inte ska tycka illa om mig, varför kan jag inte bara skita i vad folk tycker om mig? Jag vet ju lixom att jag gör rätt.
Promenaden var iallafall jättemysig, förutom grannen då. Vi gick runt byn o kollade på alla översvämade tomter lite roligt faktiskt:)
Bye bye på er:)

1 kommentar:

  1. hahaha vilka problems du har me dina djur-okunniga grannar :p du skulle sagt typ "för att om hagen är större kan dom ta sats & hoppa ut ur hagen & springa & bajsa i din brevlåda elle bita dej i röven när du är ute & promenerar bort extrafläsket." hahaha :p

    SvaraRadera