tisdag 27 september 2011

Hästdagar

Shit vad kul vi har det jag och Sofia! Jag är så himla överlycklig över att vi bestämde oss för att sätta en fast dag i veckan åt våra hästar. Det ger så otroligt mycket. Sofia är helt sjukt duktig med markarbetet! Små saker som man inte tänker på men är så viktiga det ser hon. Så i Måndags så var det Divas tur och vi lekte i ridhuset med henne lös. Hon var så sjukt duktig så jag nästan började lipa. Det ger mig en sån enorm glädje att se Diva så glad och tillsfreds. Jag skojar inte när jag säger att hon var som en agillityhund! Jag kunde skicka henne över hinder med enbart armen i riktning dit hon skulle. Och jag kunde göra serpentinliknande rörelser enbart med att flytta mitt ben mot henne. Hon stannade och stod still ungefär som plats liggande för hund. Och kan ni tänka er att denna häst bara för 1år sedan sprang runt som en tok i longerlinan utan en tanke på var jag var. Ja hon sprang ju absolut inte på mig men hon hade inget fokus på vad jag bad henne att göra. Annika var oxå med i Måndags så hon filmade en liten snutt av mig och Diva. Så antingen så kan ni gå in på hennes blogg. Som finns nere till höger live your dreams eller oxå så kommer jag lägga in en länk senare till klippet.

Sofia och sin underbara häst Maxen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar