tisdag 14 december 2010

Frossar Embla

Embla verkar tycka att hennes matte har satt henne på diet och att det är värt att hitta mat någon annanstans. Förra vinter frossade hon i en död hare i ungefär två veckor innan jag hittade ett skelett i höboden. Den var ju frusen så det luktade ju inge lik. Embla var super lycklig och jag tycker det är konstigt att hon ändå kunde äta upp sin mat inne? Men hon kämpade tappert och väl för att inte bli påkommen.

Denna vintern har hon hittat något som är betydligt svårare för mig att ta bort. Grannens kompost! Snön är så hög nu att hon bara kan promenera fint över stenmuren över till komposten som ligger tätt intill muren. Ja och man kan ju undra vad hon kan hitta i en kompost? Eftersom vanliga människor som har öppna komposter INTE lägger mat i dom för att locka till sig råttor och dylikt. Men detta har mina söta grannar missat. Så härom veckan kom hon med en ålbit i munnen, det kan oxå infinna sig isterband, rådjursstek, lax, och massa annat smått och gott! Tyvärr har Embla inte fattat för sin egna skull att om hon tar med sig maten hem så tar matte den ifrån henne. Så nu sitter hon här och gnäller för att hon tror att isterbanden fortfarande ligger utanför dörren, när den egentligen ligger i soptunnan bland laxen och alla andra korvar....

1 kommentar:

  1. HAHAHAHA fan ellan så roligt inlägg!!!
    jag ligger dubbelvikt här hemma... min lilla embla

    SvaraRadera