tisdag 31 augusti 2010

Hästmänniskor

Flummare är vi.


Ja dessa människor är ett helt säreget folkslag. Om de flesta skulle ta och inse att majoriteten av hästfolk håller på med sina djur på hobbynivå. Det är inte många som kommer till de högre "höjderna". Men vi då som håller på i hobbynivå kan inte vi få hålla på med precis vad vi vill? Klassiskt, western, akademiskt, trav, körning ja va fasiken som helst sålänge man inte gör illa sitt djur. Jag tycker det är jätteroligt att sitta och titta på trav, dessa hästar har ett sådant tävlingpsyke som inte är av denna värld.
Jag tycker iallafall att det är konstigt hur folk kan sitta och klanka ner på saker som andra håller på med. Men å andra sidan så är det ett tecken för mig på okunskap. Alla saker är rätt förutom de metoder som skadar hästen. Har man hittat något sätt som man själv och hästen trivs med är det självklart rätt metod för er! Ända sedan jag blev lite mer öppen för de andra ridstilarna så har Diva bara gått från klarhet till klarhet. Så insnöad som man har varit innan är skrämmande, men nu hoppas jag att jag oxå kommer utvecklas i samma takt som Diva för då är vi på en säker väg framåt. Divas och min alldeles egna väg.

Nu är det ju så att jag själv är en hästmänniska så vafasen jag kanske är likadan själv,hehe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar