söndag 22 augusti 2010

mjölk, det vita guldet.

Näe jag kunde inte hålla mig ifrån korna så denna helgen var jag med Pontus i lagårn och hjälpte till. Eller ska jag vara ärlig så stod jag mest och dirigerade...:) Korna började faktiskt vänja sig vid mig efter 1 1/2 dag, deras kor är inte så vana vid det kvinnliga könet. Men nu är vi överens. En liten kviga kalvade i helgen oxå så jag tog på mig ansvaret för kalven. Han var en livlig liten krabat med mycket aptit så han var inte så svårskött. Det är faktiskt skönt att komma upp i tid på morgonen, nu på sistone har jag blivit lite slapp och kan ligga o tryna kudde tills klockan slår nio. Och det är inte ok för mig, jag blir så slö hela dagen sen. Så det har varit en rolig helg, med massa kalvpyssel.

Fyrhjulingen är gud värd när regnet hänger i luften.








So long.

1 kommentar:

  1. Åå va mysigt! Tror jag ska följa med dig när du följer med Pontus nån gång (Haha, kul syn va??!!) Puss

    SvaraRadera