torsdag 20 januari 2011

Shopping

Ja jag har ju då hört att om man är hemmafru så får man shoppa hej vilt helt plötsligt... Det är iaf min uppfattning och min ursäkt;)
För igår så åkte vi till köpstan för att möta upp mormor på shopping och lunch. Emilia som verkar vara värsta stadsungen låg och sov så fint genom hela shoppingen och lunchen och i bilen hem. Japp jag vet jag har fått en väldigt snäll unge!
Vad blev då inhandlat, jo en asball tiger outfit, en urgullig svart klänning och massa bodies och så några tröjor till mig.
Jo jag vet vad ni tänker, jaha då har hon shoppat upp hela barnbidraget. Stackars unge! Men där fick ni för jag hade faktiskt pengar. Det verkar löna sig att gå på föräldrapenning;)

Idag kommer moster och jag tror det får bli en promenad i det härliga vädret. Mysigt att få umgås med syster hela dagen. Måste säga att det är så härligt att gå hemma och vara föräldraledig. Innan när jag var sjukskriven så var det rätt tradigt, när jag knappt kunde röra mig. Nu när jag har underbara Emilia att pyssla om och jag kan ta hand om mina djur normalt igen så är livet helt underbart. Och jag njuter verkligen varje dag. Emilia tycker däremot att lekarna kan vänta lite, för varje gång jag försöker hitta på ngt så spyr hon floder. Så jag får väl trappa ner på tempot... Men man vill ju bara sitta o leka o mysa hela tiden, jag kan ju knappt släppa henne ur blicken...Mysunge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar