söndag 13 november 2011

Bette Baev

Bette Baev
-83
Imp. Danmark



Bette min allra första ponny. Hon är kvick och har en sån personlighet som många inte förstår sig på! Men bättre ponny får man leta efter, orädd, bestämd, men visar alltid på sitt egna speciella sätt att hon mest av allt bara älskar mig. Vi har upplevt så mycket tillsammans och hon har verkligen en speciell plats i mitt hjärta! Från vilt sken i meterdjup snö till ritter i skogen där hon har hoppat allt från två meter breda bäckar till 1.60 höga träd grenar o allt det för jag bad henne. Att sura ihop när det var dags att gå in i en transport var ett säkert tecken på att det skulle gå åt skogen på tävlingsbanan. Men gick hon upp så var det ett faktum att vi skulle stå på prispallen, inget mittimellan! Som så många har sagt genom åren : Ni är så perfekta för varann "lika sura båda två". Men vi vet bättre Bette för vi visar bara våran kärlek på ett väldigt speciellt sätt.




Gud vad jag älskar dig Bette, och gud va jobbigt det är att se dig bli gammal.

1 kommentar: