onsdag 9 mars 2011

Lattemorsa...

Ja igår var det ju planerat ett besök på modehuset.
Vi begav oss och jag hade tänkt mig att hinna med ett snabb stop i färjestan för att shoppa hundmat. Detta snabb stop blev tyvärr inte som planerat och jag fick för första gången känna på hur det lätt kan gå fel med bebisar. Jag stod lugnt och fint i kön då en gubbe helt plötsligt tycker det e helt okej att tränga sig i kön, ja det kokar hos Andersson men jag lyckas hålla mig lugn. Samtidigt hör jag hur Emilia börjar vakna ur sin dvala och jag börjar bli lite lätt stressad, gubben tar mycket god tid på sig och helt plötsligt brakar det till och Emilia lägger av världens skit(denna skit hade vi väntat på sen igår). Gubben fortsätter och snick-snacka och nu börjar han klaga på en anställd som jobbade häromdagen när han skulle köpa sitt jävla kattfoder. Jaa klaga klaga, Martin tar emot klagomålen och ursäktar med att hon är nyanställd och gubben fortsätter klaga. Och nu kunde inte Andersson hålla käften längre. Utan fräser ifrån, Att vi alla har väl varit nya på jobbet någon gång, eller?... Jag handlar min mat och beger mig mot toaletterna, ett snabbt byte och på med kläder. Vad händer då? Jo då spyr ungen...Jaha av med kläderna på med nya.

Behöver jag säga att jag var sen till daten med Sparris? Det blev inte så mycket shopping utan mest fika, vi satt nog där i flera timmar och efter någon timma kom Ida som en liten trevlig surprise! Emilia var vaken hela tiden, men oxå glad hela tiden. Så jag fick både i mig en bakad potatis och så kaffe o semla på det.;) Men med tanke på plånboken o vikten så blir det ingen lattemorsa utav mig, tyvärr för det var jäkligt trevligt.

1 kommentar:

  1. Been there done that!! Fattas bara att kläderna i skötväskan legat förlänge, så när man väl fått på dom är bodyn för kort i ärmarna och byxorna för små. Eller så har man bara ett ombyte så ungen får gå naken =)

    SvaraRadera