måndag 26 maj 2014

Snart så....



Vi väntar med spänning att Augusti ska komma och Emilia blir storasyster! En stor längtan från systerns håll och oerhört spännande och underbart att få bli tvåbarnsförälder. Väntans tider för moi(valen) går mycket sakta. Ett steg idag ett imorgon, men änsålänge älskar Emilia att få vara hemma med mamma. Trodde att hon snabbt skulle tröttna och vilja vara sina 15 timmar på dagis, men icke. Så jag tackar och tar emot varje tid hon hellre är med sin mamma( för lets face it snart är hon tonåring o då dör man ju hellre). Vi har en underbar ledig tid att se fram emot. Och som jag har längtat, de första fem månaderna spenderades med huvudet långt ner i en toalett eller hulkandes bakom någon ko. Men jag visste ju iallafall vad jag hade att vänta mig denna gång. Med sommaren slapp jag gladeligen dessa besök. Och som sagt nu njuter vi bara, väldigt sakta med ändå:)

Så nu ska vi se om jag åter igen orkar sätta mig vid datorn då och då. När jag var inne i ruschen att jobba, hämta lämna på dagis, fixa med djuren, mat och äntligen mysa med dottra så var detta lite av det som prioriterades bort för att lägga krut på det som är viktigt. Men nu kanske jag känner att både lust och ork finns här för att skriva lite. För visst är det väldigt kul att gå tillbaka och se vad man har gjort om åren. Allt detta om nu min gamla holk till dator inte ger upp och får skrivkramp då vill säga.

Så då tackar jag och karate kid i magen för oss sålänge....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar