torsdag 29 maj 2014

Finally

Så var det äntligen färdig tjafsat med försäkringskassan! Och jag har fått min första lön, och vilken jävla lön sen då.... Nä det räcker ju till matkontot iallafall. Korkad som jag var så drog jag mig för att starta ruljansen med försäkringskassan så när jag mådde som sämst så gick jag ner i timmar istället, väldigt dumt. Jag skulle istället  ha sjukrivit mig direkt på några%. För man får inte gå ner i tid sex månader innan förlossning. Jag fick nu efter mycket tjafs upp min årsinkomst 30 tusen mot vad dom från början hade så fint och fel räknat ut. Helt slut efter allt skit fram o tillbaka och väldigt mycket mer fattig än förut. Men gutt o äntligen se lite pengar på kontot!

Emilia behövde verkligen några sommarklänningar och jag har suktat efter en ammningsbh från boob.se ända sedan mina behag fick otroligt onormala proportioner:)

Måste bara nämna vad Emilia kläckte ur sig i bilen häromdagen.
Vi möter en travhäst som är ute o körs på vägen(svart,blank och sådär vältränad)
-Åhh mamma!! Såg du?

- ja då, va dom ute o körde.

- ja mamma men den hästen va smal!! Smal som ett papper mamma!

-haha, ja du Emilia det var den verkligen.

Jag kan tolka detta på två sätt. Antingen är min treåring bara väldigt uppmärksam och har redan utvecklat sitt djuröga exemplariskt;)
Eller har vi själva bara väldigt tjocka hästar så skillnaden var inte så svår att se;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar