måndag 19 mars 2012

Western

Jag och Syrris har varit på Westernkurs i Smedby på Öland. Hon var superduktig, och jag kom hem med en näve ny inspiration. Vi lärde oss utöver join up och problemlösningar hur man ger sin häst lugnande massage. Jag var så pepp att få komma hem och testa mina nya kunskaper på Bette. Och alla som känner Bette vet att hon och jag har en väldigt speciell relation. Men mig har hon alltid accepterat, andra människor kan inprincip hoppa o skita.
Men sedan hon blev pensionär så har jag försökt hitta något annat än ridning som hon gillar. Vi har försökt gå ut o gå, det slutade med att jag hängde efter i grimskaften för hon ville bara hem till Diva. Vi har försökt lite markträningen, då växte fötterna fast i backen och jag fick henne värken framåt eller bakåt. Ja lite allt möjligt med dåliga resultat. Tills nu! Japp massagen föll henne absolut i smaken hon stod och gäspade hela tiden och tillslut så hängde huvudet nästan nere i backen av njutning! Alla muskelgrupper gick jätte bra förutom innerlåret på bakbenen. Dom kunde jag skita i. Så äntligen får Bette något bara hon och jag kan pyssla med. För med åldern kommer även ett visst överséende med rätt många saker... När man ställt upp så mycket som hon har på oss två benade figurer så har hon tjänat ihop till en riktig jäsig pension.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar