torsdag 1 december 2011

bitter

Som faan på folk som inte kan ha koll på sina hundar! Här på högtomtagatan eller hela Öland verkar det som. Har man nämligen ingen gräns för vart hundarna ska stanna inom (havsgränsen kanske). Nej här släpper vi alla vind för våg och hoppas på det bästa. Jag menar självklart måste ju hundarna få leka av sig med andra? Gahhhh! Så nu efter 5:e gången som jag håller på och köra på hundstackarn så stannade jag och gick in till hundägarn.
Och till historien hör också att hunden sitter i löplina 24hour, eller ja varje gång jag kör eller går förbi så sitter den där o skäller o skäller. Jag undrar bara vad man får ut av sitt husdjur när den sitter utanför dörren hela dagen?
Har man en jakthund som sitter i hundgård hela dagen så får man ju iallafall ut jakten av den.
Men en sällskapshund då? Jag fattar inte.
Så jag frågar varför hunden rymmer jämt och är nere och springer hos min tik? Jag vill inte ha några valpar. Och min hund håller sig innanför sin gräns.
-Jojo jag får väl koppla honom bättre.
Då kokar det lite smått i mig. Koppla? Du kanske skulle ta o bygga en hundgård med något skydd så hunden får något att gå in i. Och då kanske han håller sig där han ska?
-Njo, nja kanske...
Tokig blir jag. Jag vill faan inte vara den som en dag kör på någons husdjur.

Och sen får jag inte ha Diva lös i ridhuset längre. Hon gör visst spår i underlaget. Men eftersom Diva enbart travar och skrittar så tycker jag det är lite smått konstigt hur det kan göra större spår mot när jag hoppade och löshoppade henne innan back in the old days? Men jag är väl bara en sån där konstig människa som håller på med sånt där konstigt markträning...

Något positivt nu då. Emilia håller på att lära sig o fejkskratta. Och hon är så söt. Ett jätte mörkt, hest skratt tittar fram då och då. Underbara barn!
Och på Lördag är det tjejmiddag hos Johanna. Det behöver jag efter veckans slit. Men slitet har lönat sig. Korna mjölkar som aldrig för, och kalvarna är så himla fina. Dom ser ut som belgian blue kalvar, och så ser det ut som om jag har sprutat på dom glansspray. Pälsarna skiner så man får ont i ögonen;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar