onsdag 9 november 2011

Å hu va det går

Morgonpass. Det är vad jag jobbar denna vecka. Och gud va gutt det är o börja tidigt, och komma hem runt klockan ett. Det känns som man har hela dagen framför sig. Och varje dag tackar man för att delade pass är ett avslutat kapitel i mitt liv!
Men så var det ju det här med graviditetskilona som skulle försvinna när man börja jobba... Det går nog sådär, för med tanke på att vi har robotar som fixar mjölkningen och lastmaskin som mockar hyddorna.Så det närmaste förbränning jag kommer är när jag jagar kor till roboten. Och på det så ställer Lovisa ut kakor till fikarummet. Hade det varit några torra gamla kakor så kunde man väl kanske ha kunnat hålla sig. Men när det är sånna där riktigt saftiga och cola-aktiga kakor då är fingrarna i burken jämt och ständigt. Så någe smal lär man inte bli. Men skit i det!

Och min lilla Stjärna i lagårn Stjärna709 är en riktig höjdare. Hon sköter sig utmärkt, näst bäst om man räknar mjölkproduktionen per dag. Det var ju det jag sa;) Och Jocke berättade att hon ska semineras med den finaste tjuren, klart hon ska ha den bäste. Så hon fick sig en rejäl ompyssling idag. Med massa kli:)


Och Emilia kämpar för fulla muggar med att hålla Pappa sysselsatt här hemma. Hon ska nämligen ställa sig mot ALLT! Och trappen ska hon upp i ungefär jämt. Det är så otroligt vad som kan hända på bara en dag. Från ena dagen till den andra så har hon lärt sig massa. Som att fejk rapa, prutta på beställning, räcka ut tungan, öppna blöjan, dra ut alla sladdar, kissa på min luddiga matta m.m. Det kanske inte är saker som man nödvändigtvis behöver kunna här i livet. Men otroligt underhållande är det iallafall:)
Det är en stor tjej jag kommer hem till nuförtiden:)

1 kommentar: