torsdag 30 juni 2011

Friendship never end

Sjutusan va det går!!!
Idag satte jag på alla kastruller och började med storkok, jag fick ju massa idèer utav My igår:) Så Emilia har fått testa youghurt idag med mosade jordgubbar mums! Sen till middag fick hon lax och potatis som är storfavoriten! Så nu är frysen full med smått och gott. Tyvärr så var det slut på ekologisk färs i butiken så spagetti o köttfärsåsen sket sig... Och om någon därute vet hur och om man kan få tag på ekologisk kyckling så får ni gärna tipsa!
Många frågar ju mig om Emilia också ska äta vegetariskt eftersom jag gör det, men nej. Jag har bestämmt mig för att hon kommer äta vilt och ekologiskt kött. Men mestadels blir det nog fisk eftersom det är vad som konsumeras mest härhemma. Jag tycker det är väldigt viktigt att få veta som med vilt och egen slaktade djur att de inte har blivit behandlade med antibiotika och pencillin. Utan det är rent kött man serverar! Jag får väll erkänna att jag har testat att äta kött för första gången sen jag var typ7år. Grillad vildsvin... Jag tuggade, smakade och spottade ut. Får se om jag går lite längre nästa gång och sväljer...

Idag har underbara Fisa-lisa varit här på ett efterlängtat besök! Varje gång vi ses så känns det som om det var igår. Inget förändras mellan oss utan det känns precis som när vi gick i mellanstadiet och synkade ihop danser till spice girls eller lekte fångarna på fortet ute i stallet. Okej nu var det ju inte så att vi stod härhemma och dansade;) Men vänskapen mellan oss har inte förändrats utan det har bara blivit lite ont om tid. För oss båda, så när nån äntligen får tummen ur så är det alltid lika roligt! ( tyckte även att jag var fyndig när jag valde titeln på inlägget då texten i en spice girl låt går så;))

Vi har oxå börjat lägga Emilia på kvällarna i spjälsängen med vällingen i munnen. Och herregud hon somnar på fem minuter, direkt efter vällingen är slut vänder hon på sig och deckar. Undrar om detta håller i sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar