tisdag 17 juni 2014

Kor, dessa vänliga varelser!



Vi hade kosseabstinens(läs jag). Ungefär några dagar i veckan tänker jag på "mina" mjölkkor.
Särskilt Stjärna, denna ko är något alldeles speciellt. Så hon fick mycket klapp av mig och mycket kraftfoder utav Emilia. Det är det bästa Emilia vet, mata alla djuren och ge kalvarna vatten. Spola skit med vattenslangen står också väldigt högt på att göra listan i lagårn.
Så fick bönderna lite fika med, dom stod med hakan i golvet...Ellan baka bullar????
Näe jag vet, jag är mer manlig om man nu får vara lite tråkigt könsrolleaktig. Baka och fixa är icke riktigt min grej, tacka vet jag en rejäl röjsåg eller att ta den där sista skopan skit med weidemanen och njuta i två veckor av nyren känsla hos kalvarna. Jag vill ta i så det känns då mår jag fint, iallafall i sinnet. Kroppen däremot ber mig om något annat.

Men nu då när kroppen strängt har stängt ner så får jag la försöka mig på dessa husliga försök. Passa på att besöka, för snart står här köpefika på bordet igen...;)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar