måndag 14 maj 2012

Weekend

Som sagt, Emilia och jag åkte och vilade upp oss hos syrran i helgen. Och vilken helg. Och uppvilad det blev jag. Madde hade fyllt upp hela kylen med mat. Vi fick hembakta bullar, Grillad lax och rena hotellfrukosten. Vi gick på picnic i sommarhagen och även att systrami är nyopererad så besteg hon och Emilia de flesta av stenarna i hagen. Sen självklart så klappade vi hästarna men Emilia var mer imponerad av Stampe, syrrans kanin. Där ville hon helst vara hela tiden. Stampe och Emilia hade nämligen någon sorts datten lek i den stora kaninburen. Så fort Stampe sprang mot henne så gav hon ifrån sig ett glädjetjut och sprang åt andra hållet. Emilia och Tara somnade som stockar framåt åtta, och då bjöds det på té i soffan. Emilia hade roterat tills vi gick och la oss så syrran fick mysa med Emilias huvud hela natten och jag med hennes fötter. Den natten insåg jag oxå att Emilia har rejält med styrka i benen. För det var ena rejäla sparkar i fejjan;) Men Inget rörde henne iallafall för hon sov som en björn hela natten. På morgonen fick vi en surprise, jag fick kaffe och Emilia fick mjölk på sängen av Peter. Så nu har jag försökt lära Pontus detta, med dåliga resultat;) På söndagen tog vi volvosarna genom skogen hem till Mamma på familjemiddag. Grillspett och krocketspel, Emilia och jag kom på andraplats. Så säkra:) Såklart blev det att klappa lite hästar hos mormor med. Men favoriten var självklar, Ronja. Ja Ronja som först var Mosters ponny sedan Mammas Ponny och nu fick även du mysa, borsta och sitta på våran älskade Ronja. Och så glad hon blev, det sprakade till i Ronjas ögon när du sprang runt benen på henne och borstade och pillade på hovarna.
Som ni förstår har vi haft en så otroligt härlig helg med min syster och familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar