lördag 3 december 2011

Att bo på ön

Hos frisören
Jaha, och vad jobbar du med då?
- Jo jag jobbar på en mjölkgård.
Nähä vart då?
-Sörby, hos Folkessons
Nämen hans kusin känner jag, Johan. Han bor ju på granngården... Jo jag bor ju i Bredsättra så det känner jag till. Säg inte att ni har Karin som veterinär?
- Jo.
Ohh gud hon är världens bästa.
-Ja jag vet hon är mer än bara vetrinär hon.
Jaa hon är min killes Pappas fru.(Alltså inte hennes svärmor fattar jag det som, utan Pappans nya fru?). Så jag känner henne privat också, jätte mysig.

Hos gynekologen
Jag såg i papprena att du bor i Högtomta.
-Ja
Jo jag bor i Åstad så jag kör förbi där varje dag. I vilket hus då?
-Eee...Jag förklarar.
Jaha där, med de där två hästarna vid vägen?
-Ja
Gud va fint ni har gjort det. Det var ju väldigt nergånget innan.
Allt detta under pågående undersökning.

Hos BHV
Ja Emilia kommer väl bli en riktig liten hästtjej?
-Va??
Jo jag ser er ju alltid ute hos hästarna när jag kör förbi.
-Eee okej, jo det kommer hon kanske att bli.

Ett litet utdrag hur det är o bo på ön. Man kan säga så att privatliv, vad är det?
Men jag älskar Ön ändå, skulle aldrig kunna tänka mig bo någon annanstans nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar