fredag 7 januari 2011

Ur en annan synvinkel

Alltså hade jag varit en ko så hade min resa till kls varit nära, för med denna mjölkproduktionen kommer man inte långt. ;) Men vi kämpar tappert vidare jag vägrar sluta amma. Men däremot ur förlossningsynpunkt så hade jag nog fått mycket väl godkänt i pappret. Snabbt o relativt lätt, tillomed så att jag efter 5 dygn kunde mocka som vanligt igen efter hästarna. Och jag kan kratsa ur hovarna igen utan att en jättekula tar emot. Men mina hästar har fått lära sig att hålla uppe hovarna själva, så något har dom lärt sig.
Tillbaka till avelskossan, näe det verkar som om det är kört. Kanske första laktationen hade jag fått gå med men någon andra laktation hade det inte blivit ;)

Och hinner det gör jag för Emilia har nämligen ärvt sin pappas sjusovandes på mornarna och sover långt in på förmiddagen med pappa så jag i lugn o ro kan mocka o pyssla i stallet. På måndag börjar Pontus arbeta igen och han kommer vara saknad här hemma om dagarna. Men vi ska väl fixa det tror jag... På måndag är Emilia redan två veckor och herregud vad tiden går fort. Men jag hinner njuta av varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar