tisdag 18 januari 2011

dudisar!

Jag saknar mina dudisar. Jag vet att det inte är så långt till värken Tvärskog eller Björnö men att det ändå ska vara så jobbigt att dra ändan ut till bilen och bege sig. Klart vi pratar i telefonen men det är inte samma sak som att ses. Då är man liksom mer "in the moment" i telefonen blir man lätt disträ... Näe jag saknar helt enkelt dom.

Igår kom ju mamma med sin dressyrsadel och hör och häpna den låg som en smäck på Diva!!! Näe jag ska inte sno den från mamma men hon kanske får det svårt att få tillbaka den;) Men vilken tur jag hade, visst Melody och Diva har ganska lika kroppstyper. Sådär runda och goda båda två:)
Som sagt mamma var ju här igår och hon försökte med alla sina krafter att få liv i Emilia, som sov ungefär nonstop från kl11-17 med en matpause och direkt sovandes efter den. Stackars mamma, hon fick se ögonen öppna i ungefär 2minuter.
Idag däremot har Emilia varit väldigt alert, från 9-13 har hon varit vaken. Så vi har hunnit mysa riktigt länge! Nu ligger hon däremot helt utslagen i mammas famn medans jag bloggar.

Förresten så var vi och vägde Emilia igår och jag kan med glädje meddela att hon nu väger3355g Så jag får väl ta tillbaka det där om avelskossan för nu verkar det gå galant.

2 kommentarer:

  1. Åååh va roligt! Jag saknar dig med!!
    Skönt att hon går upp i vikt lilla sötfisen :)

    SvaraRadera
  2. ååh va bra att de går åt rätt håll me vikten.
    vi får ta en dag nästa vecka o ses! försöka pussla ihop! :) saknar dje me ju.

    SvaraRadera