söndag 3 oktober 2010

Skördefest

Då sparkade vi igång skördefesten igår, äntligen! Syster kom över traditionsenligt och första stoppet var brunch med scones hemma hos mig innan det bar av.
Mätta och taggade åkte vi till stall Ninni svensson för att titta på Kristian von krusentierna. Ack så lurade vi blev för det var fälttävlansclinic för någon skitduktig snubbe iofs men det var ju dressyr vi var sugna på...Jag lärde mig om de olika växlarna på hästarna och att fälttävlanshästar har 6växlar. Själv får jag vara glad om min häst har 3växlar en bra dag;) Efter våran besvikelse drog vi vidare till småställen och vi köpte absolut ingenting.
När hungern kom över våra frusna själar stannade vi vid klinta bykrog. Åhhh herregud va god mat dom har där, den är verkligen helt sjukt god. En mindre munorgasm fick jag när jag åt min kycklinggryta med cous cous, mums!!
Solberga gårdsbutik stod senare på schemat och efter den måltiden var vi nu sugna på något sött. Pumpapaj med kanelgrädde lät ju otroligt gott och jag ställde mig i kön som var hur lång som helst medans syster satt utanför med dogsen. Tiden gick och vips så hade jag stått i kön i en halvtimme och en halvtimme blev 40 minuter. Äntligen var jag framme sugen som attans på min paj.

Tänk nu på att jag är en sötsugen gravid tjej.
-Två pumpaj & te.
-Tyvärr pajen är slut
lite smått irriterad -äppelpajen då?
-den är oxå slut
-Jaha då finns det ingen fika då?
-nej
Det sprutar röd ånga ur öronen -då kanske ni ska tänka på att sudda ut alla dessa rätter från tavlan utanför så man slipper stå i kö i 40minuter för att få reda på att allt är slut förutom en lasange?
-Oj det har vi inte tänkt på.
Stampandes ut -Näha
Vad vi lärde oss av detta var att det blir ingen Solberga nästa år. Det bästa hittade vi inte alls långt hemifrån så vafan gjorde vi runt halva öland? såg på den vackra naturen... Nää det jag inhandlade var en valnötslimpa och tre tavlor med söta små lamm. Men det var iallafall helt underbart att få umgås med min älskade syster hela dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar