lördag 8 maj 2010

Bette Baev




Några ord om min Bette.
Bette min allra första ponny, hon är kvick och har sån personlighet som många inte förstår sig på! Men bättre ponny får man leta efter, orädd, bestämd, men visar alltid på sitt egna speciella sätt att hon mest utav allt älskar mig. Vi har upplevt så mycket tillsammans och hon har verkligen en speciell plats i mitt hjärta! Från vilt sken i meter djup snö till ritter i skogen där hon har hoppat över allt från två meter breda bäckar till 1.30 höga trädgrenar o allt för att jag bad henne. Att sura ihop när det var dags att åka transport var ett säkert tecken på att det skulle gå åt skogen på hoppbanan, men gick hon upp så var det ett faktum att vi skulle stå på prispallen. Inget mittimellan! Som många sagt genom åren -Ni är perfekta för varandra "lika sura båda två" . Men vi vet bättre Bette för vi visar bara våran kärlek på ett väldigt speciellt sätt! Bette har lärt mig allt jag kan. Jag är så glad över denna lilla ponny. Bette har aldrig varit den där snälla barnponnyn men å andra sidan så hade jag aldrig lärt mig så mycket med en ponny som hade gjort vad jag sa till den jämt. Älskar min Bette!

2 kommentarer:

  1. Va fin hon är! Underbart med hästarna som man har så mycket minnen med <3

    SvaraRadera
  2. så mysigt! jättekul att läsa ellan :) bette är så söööt

    SvaraRadera