tisdag 21 oktober 2014

Roligt

Jag har gått och fått en ny hobby.
För samtidigt som jag fick barn så började mitt hästintresse dala, visst är det mysigt att gå ut o borsta och mocka. Men min diva är en sån häst som man behöver vara konsekvent med. Jag kan inte lulla med henne i skogen någon gång i månaden när jag har tid. Då kommer jag flyga av, och att rida i hagen är hon skitduktig på. Vi gör underbara skänkelvikningar och byten m.m men den sortens ridning är jag inte så sugen på. Nej när jag ska rida vill jag bara sitta o mysa, helst barbacka i skogen och lyssna på naturen. Kanske till och med ta en galopp på en åker och känna vinden i ansiktet.?
Nää vafaan jag är bara nöjd om hästen går rakt fram i skogen utan att bli rädd varannan minut.

Någon gång i framtiden drömmer jag om att köpa mig en gammal nordsvensk valack. Inkörd och inriden och lugnet själv, hittar jag ingen sån så nöjer jag mig utmärkt med en travare med. Inte kräsen jag inte, nej tävlings Jag försvann för längesen. Och med det försvann också det som drev mig att rida klassiskt. Nu skiter jag lite i va faan det är jag rider(inte alls är det mest).

Men nu då har jag hittat något nytt som jag tycker är roligt!
Att baka...alla som känner mig tror att jag skämtar. Men nej nya hobbyn faktiskt, det började med att jag hittade en rolig bakblogg. Och fortsatte med att allt jag bakade från hennes blogg blev lyckat. Kors i taket så blev det ju riktigt skoj o baka då.

Så fram till att jag köper mig den dära nordsvensken så får jag väl pyssla med att fylla frysen med diverse bakverk istället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar