torsdag 11 april 2013

Ånger

Skulle jag kunna ta tillbaka det jag gjort skulle jag det.
Jag insåg aldrig hur oförsiktig jag var, jag insåg aldrig hur du gjorde allt för mig utan att tveka utan att få mig att förstå att det var nog. Nej jag insåg inte att du gjorde allt för mig, utan jag bara fortsatte till det tog tvärstop. Inte ens då förstod jag att detta var orsakat utav mig... Utan tänkte nog mest att det var så det blir när man blir äldre. Så jävla korkad man var. Sånt jävla misstag! Nu har jag ändå fått många år med dig vetandes att du gjorde allt för mig. Och jag har verkligen försökt så gott jag kunnat att ge tillbaka en bråkdel av det du gav mig. Och jag ska aldrig göra om det misstaget.          Att känna att ens trotjänare går i smärtor pågrund av att jag och andra har hoppat sönder hennes framben går inte att beskriva. Klart jag har haft otroligà upplevelser med min buttan och lärt mig det mesta i ridväg från den otroliga hästen. Men hade jag vetat det jag vet nu hade det fortfarande varit lika kul men utan alla senskador och smärtor jag orsakat henne.
Bette är inte halt längre och jag hoppas innerligt att det fortsätter i denna riktningen så vi får en härlig vår och sommar  till. Jag är glad att man blir äldre och klokare.och jag är också helt säker på att man får bara chansen att få en sån häst en gång i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar