tisdag 4 december 2012

Osammanhängande? japp det är jag det!

Så var det vitt och fint ute. Jag älskar när snön kommer allt blir rent och så mycket ljusare! Dock är jag lite smått rädd för att köra bil i snöovädret. Och värre lär det väl bli. För er som undrar hur det går med min grisproduktion så mår dom finemang, jag ska betäcka dom i januari. Så någon gång i maj ska kultingarna komma. Och förhoppningsvis är de slaktredo till nästa jul. Så då säljs det ekoskinka så det står härliga till;)  Gullan som den ena grisen heter börjar bli en riktigt stor Gylta nu och hon beter sig som griseknoen i Emil i lönneberga.  Så vi får se hur allt artar sig:)
Jag har sjukt mycket bilder som jag tänkt lägga ut på bloggen. MEN ipaden kan inte skicka bilderna till bloggen och jag orkar inte röra arslet till den stationära datorn i rummet bredvid för att blogga därifrån... Ja jag vet, latmask. Men plötsligt händer det hörni;)
Emilia kör racet här hemma, och som tur är har morsan stressat av sig alla 25 gravidkilon så jag hänger oftast med i tempot. Förutom om jag inte har hunnit få i mig det viktiga eftermiddagskaffet... Och sen ska vi ju inte prata om när Emilia har knoppat in på kvällen. Då lägger mamman i lågväxlen och totalhavererar som titanic i isberget ner i soffan. Man kan inte vara på topp hela dagen, näe... Någonstans tar kraften slut. Jag har iallafall inga sömnsvårigheter inte, näe jag slocknar innan huvudet slagit i kudden... Så där var det lite smått och gott från mig:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar