fredag 11 maj 2012

Aldrig fel

Något jag kanske inte har berättat för er är att jag är en stolt mor till en mycket bestämd dam. Och jag ser det inte som något negativt. Förutom när jag ska laga mat. För det första så är jag inte direkt av husmorstypen. Som gärna slänger ihop en deg på kvällskvisten för att ha nybakat till morgonen därpå, nej det lämnar jag åt butiken Ica att fixa. Och för det andra så gör saken det inte bättre att jag har en mattokig unge som går bananas så fort Mammsen ställer sig vid spisen. Emilia kan ha lekt hur fint som helst själv men så fort morsan börjar slänga med kastruller. Så bryter helvetet löst... Men icke idag. För idag när vi kom hem från dagis och jobb så stod Mormor i vårat hus med maten färdig. Och vilken Mormor sen då! Hon har vikt mina tre tvättars tvätt. Lagat mussaka(tror det stavas så?) och bjöd oss på gofika. Och så har jag fått umgås med min fina mamma hela dagen. Fy tusan så fint jag har det :) Imorgon beger sig jag och Emilia på en minisemester till de djupa skogarna i Påryd. Till systerYster. Så skoj!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar