måndag 23 april 2012

Dags?

Nu har jag bestämmt att våren faan får vara här. För inatt åkter hästarna ut!
Nu har jag tröttnat på allt vad mocka skit är. Varje morgon som jag kikar in i boxarna. Så hoppas jag att idag då har dom nog inte spekat ut allt skit till en geggamoja i boxen. Men icke, alltid består Bettes box av en salig blandning av skit och så ett hav av piss och toppen över i:et är all hö som är runt spekat i skitblandingen. Så nu har jag tröttnat!

Men så är det ju varje vår. Det slår aldrig fel. På våren då kan man spy på allt vad hästskit är och på hösten är det alltid lika mysigt att få ta in hästarna och ta de första greptagen i boxarna.
Märkligt nog så på hösten längtar man efter att få komma ut på morgonen och höra Divas mörka gnägg efter mig. På våren är gnäggandet mest bara ett stressmoment över hur sen jag är denna morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar