Vilka underbara dagar jag har haft!
Jag satt upp på Diva för första gången på 7 veckor! Åhh va härligt det var, inget slår den känslan när man har längtat så länge efter något. Min lille Diva var så duktig, pigg men duktig:) Igår hade vi bomträning i ridhuset efter lite tålamod så började hon lyssna o inte bara "gå på". Så lycklig jag är!
Igår åkte jag till Annika o tittade när hon red, jätte skoj. Hon är så himla duktig! Efter det tog vi en kort pizzadejt:)Mummmmsss! Haha fast Annika fick nog pjuka lite när hon kom hem, inte så najsigt pannika:)
Min gulliga vän Linda har varit här idag. Alltså hon sa att det var 4år sen vi sågs!!! My god, 4 år inte klokt!!Kändes verkligen som igår!! Lilla Nellie var så söt. Nästa gång får jag kanske träffa Igor med:)
Så himla fina vänner jag har, det är så underbart att få ta del utav deras liv och jag känner att de verkligen bryr sig om mitt med! Vad skulle man göra utan sina vänner?? Lyckligt lottad är jag!
tisdag 30 mars 2010
lördag 27 mars 2010
Diva är friiiiisk:)

Gud va glad jag är, vi var ju inne på ATG igår. Och det konstaterades att hon var hältfri!!!Tjoooo va glad jag blev!tänk va vi kan göra nu:) Skritt övningar i två veckor sen kan jag börja småtrava lite:)Ska jag vara ärlig så är jag bara glad för att jag kommer kunna sitta på hennes rygg igen. Min lille pärla!!!!
Tack mamma och syrran för hjälpen igår, ni är guld värda!
torsdag 25 mars 2010
Fullt upp!
Japp idag har det varit full rulle, and i like it:) Då hinner man lixom inte stanna upp o bli trött...Dagen började med morgon mjölket sen for jag till jobbet vid halv tio för att möta upp slaktbilen. Så jag stannade kvar till ett o fixade o donade så det skulle vara fint tills barbara kommer imorgon, våran foderrådgivare...Skit duktig är hon!
Nu är det såhär att när slaktbilen skulle komma idag så börjar mina tankar gå i hundratjugo. Och jag tycker inte om det, faktiskt så har jag varit ganska kall ett tag nu. Men som sagt nu börjar jag tänka igen, jag vet ju att djuren inte håller som mjölkkor och att vi har gjort vad vi kunnat... Men ändå så tycker jag så synd om dom. Jag funderar över hur dom kommer ha det i bilen dit hur stressigt det inte måste vara för dom att stå där och inte veta. Sen tänker jag hur det blir när dom kommer in, kommer dom vara snälla mot dom eller slå på dom det sista dom får uppleva i livet, kommer dom skjuta fel?tänk om???Näää fyy jag hatar dom här tankarna, varför? jo för att jag älskar att jobba med djur och jag måste blockera alla tankar för att kunna arbeta med dom... För det gör så ont i mig när jag ser dessa fina djur och dom har ingen anning om vad som komma skall.Dom fick jätte mycket kärlek innan dom åkte.
Nä okej min dag nu då, Diva och jag va på dagliga promenaden och hon var så glad:) imorgon ska vi in och kolla om hon är frisk!!!hoppas hoppas hoppas,ni får hålla tummarna!
Jag pratade med Linda idag oxå, gud va roligt det är! Det känns alltid så rätt o prata med Linda det kan ha gått allt från 1år till två månader och det känns ändå som om det var igår. Hon är så go, vi har alltid så skoj hon och jag:)Sån mysig tjej verkligen!
Bette hade rullat 56 ggr idag såg det ut som, så man fick ta i med hårdhandskarna en hel matta utav lera var det på stallgången när vi var färdiga. Men fin blev hon!
Nu ligger jag framför tv o softar, så gutt:)
se you later alligator;)
Nu är det såhär att när slaktbilen skulle komma idag så börjar mina tankar gå i hundratjugo. Och jag tycker inte om det, faktiskt så har jag varit ganska kall ett tag nu. Men som sagt nu börjar jag tänka igen, jag vet ju att djuren inte håller som mjölkkor och att vi har gjort vad vi kunnat... Men ändå så tycker jag så synd om dom. Jag funderar över hur dom kommer ha det i bilen dit hur stressigt det inte måste vara för dom att stå där och inte veta. Sen tänker jag hur det blir när dom kommer in, kommer dom vara snälla mot dom eller slå på dom det sista dom får uppleva i livet, kommer dom skjuta fel?tänk om???Näää fyy jag hatar dom här tankarna, varför? jo för att jag älskar att jobba med djur och jag måste blockera alla tankar för att kunna arbeta med dom... För det gör så ont i mig när jag ser dessa fina djur och dom har ingen anning om vad som komma skall.Dom fick jätte mycket kärlek innan dom åkte.
Nä okej min dag nu då, Diva och jag va på dagliga promenaden och hon var så glad:) imorgon ska vi in och kolla om hon är frisk!!!hoppas hoppas hoppas,ni får hålla tummarna!
Jag pratade med Linda idag oxå, gud va roligt det är! Det känns alltid så rätt o prata med Linda det kan ha gått allt från 1år till två månader och det känns ändå som om det var igår. Hon är så go, vi har alltid så skoj hon och jag:)Sån mysig tjej verkligen!
Bette hade rullat 56 ggr idag såg det ut som, så man fick ta i med hårdhandskarna en hel matta utav lera var det på stallgången när vi var färdiga. Men fin blev hon!
Nu ligger jag framför tv o softar, så gutt:)
se you later alligator;)
onsdag 24 mars 2010
Bildregn...
måndag 22 mars 2010
Måndag, älskade måndag.

Gud va jag älskar måndagar, jag börjar nämligen jobba vid kl 12 då...så gutt o hinna med massa saker på jobbet som man vanligtvis inte hinner. Stjärna var så glad när jag kom. Hon stod där o glodde på mig med sina stora svarta ögon och öronen ställt framåt. Så det första jag gjorde var att gå fram o klia henne under magen mellan frambenen, hon bara älskar det! Sen tyckte jag hon var lite skitig så borsten åkte fram:) Andreas tycker jag e lite elak eftersom stjärna får så mycket gos... alla andra kor då? Jo dom får gos när jag sätter på mjölkmaskinerna...
Jag tror faktiskt dom mår bättre av lite kärlek! Och mjölkar bättre med:)
Tog oxå bort stygnen på en ko som har haft löpmage, så stilla o fint stod hon.
Bette var på ett speciellt humör ikväll, jag brukar alltid släppa henne lös på kvällarna så går hon in i sin box själv. Men ikväll var hon inte riktigt med på noterna utan hon tog istället en tripp ut på vägen...
-jag bara meeen bette kom nu!
-hon, näää jag e på väg mot sommarbetet,låt mig vara!
sprang in med diva i boxen och sedan ut på vägen!
-Bette kom då!!
-okej då tjatkärring men du ska veta att jag kommer bara för att jag själv vill inte för att du vill!
sen skulle hon inte käka maten. Nä hon tycker det e dags o gå på bete nu, höet duger inte för madamen när våren kommer i luften.
Gamla hästar är så söta, dom vet verkligen rutiner alltså. Bette säger till när det e dags o gå in på hösten och när det är dags o vara ute på våren.
Men lite längre får hon allt vänta innan det är dags för bete.
So long
söndag 21 mars 2010
Diva=jakthäst?
Jo det är frågan. Idag på våran lilla sjukpromenad så drog diva mulen i backen ungefär hela rundan...Jag frågade henne gång på gång va hon pysslade med? Inget svar:P! Sen kom jag på att det måste ju vara all gräslukt hon snokar efter.Konstig polle det där:) På våran runda stötte vi även på en utav grannarna, och jag fick den vanliga frågan.
G-Varför får hästarna gå i en sååå liten hage?
E-Jo det är så att Diva är skadad.
G-Stackars lilla häst, vad är det för fel?
E-Hon har knäledsinflammation.Men snart får dom nog gå ut i stora hagen igen.
G-Åhh stackarn,ja du det är mycket dina hästar får gå igenom. Dom får vara tåliga dom.
E-Ja det kanske dom får, men det är ju för deras egna bästa.
G-Men dom ser ju såå lessna ut:( Man ser verkligen att dom tycker det är tråkigt.
Sen blev jag tjurig och gick. Så frågan är varför fösvarar jag mig jämt? Jag kunde väl bara sagt.
-Jo dom får gå i den hagen för att JAG vill det.PUNKT!!!
Massa jäkla föklaringar jämt så dom inte ska tycka illa om mig, varför kan jag inte bara skita i vad folk tycker om mig? Jag vet ju lixom att jag gör rätt.
Promenaden var iallafall jättemysig, förutom grannen då. Vi gick runt byn o kollade på alla översvämade tomter lite roligt faktiskt:)
Bye bye på er:)
G-Varför får hästarna gå i en sååå liten hage?
E-Jo det är så att Diva är skadad.
G-Stackars lilla häst, vad är det för fel?
E-Hon har knäledsinflammation.Men snart får dom nog gå ut i stora hagen igen.
G-Åhh stackarn,ja du det är mycket dina hästar får gå igenom. Dom får vara tåliga dom.
E-Ja det kanske dom får, men det är ju för deras egna bästa.
G-Men dom ser ju såå lessna ut:( Man ser verkligen att dom tycker det är tråkigt.
Sen blev jag tjurig och gick. Så frågan är varför fösvarar jag mig jämt? Jag kunde väl bara sagt.
-Jo dom får gå i den hagen för att JAG vill det.PUNKT!!!
Massa jäkla föklaringar jämt så dom inte ska tycka illa om mig, varför kan jag inte bara skita i vad folk tycker om mig? Jag vet ju lixom att jag gör rätt.
Promenaden var iallafall jättemysig, förutom grannen då. Vi gick runt byn o kollade på alla översvämade tomter lite roligt faktiskt:)
Bye bye på er:)
lördag 20 mars 2010
Embla
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
