måndag 31 december 2012

Som vanligt...

Så sitter jag och är bitter över den stundandes helvetiska natten. Jag jobbar delat idag och imorgon och så ska man sitta uppe o invänta dessa förbannade smällare och raketer som skjuter av händer och ansikten.... Hästarna och hunden var förvånandes duktiga förra året så jag hoppas på en repris. Annars blir det god mat dagen i ära, och mys hos kossorna. Ja för även att det är skönt att få vara ledig så är det skönt att komma tillbaka till mina duktiga kossor. Ja för duktiga är de, 35 liter om dagen per ko mjölkar de i snitt och till roboten går de 3,1 gånger om dagen. Och ett celltal i tanken på 180 ungefär i snitt. Jag är supernöjd och chefen likaså. Snart har vi nått vårat mål så då blir det tårta igen från våran foderrådgivare:) med fasta rutiner som man inte viker från så kommer man långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar