tisdag 30 augusti 2011

Massa skojsigheter

Snabb uppdatering

Och så var babysimmet igång. Emilia sken upp som en solstråle när vi kom in vid bassängen!!! Och om man ska jämföra henne med förra gången vi simmade så var hon som en liten racerbåt i vattnet mot den tidigare lugna segelbåten. Det var däremot lite svårare för min del att hänga med i tempot, när hon rör sig så mycket... Min lilla sprattelfisk:)

Man kan ju tro att den gamla tanten Bette vet hur man har ett täcke på sig, right? Icke! Nä jag kommer ut i hagen på morgonen har hon lyckats få runt maggjorden runt bakbenen så det satt så hårt att hon hade skavt bort halva benet+ strypt hela blodflödet.. Jag blir skogstokig och undrar om inte en häst på 28 år har lärt sig hur man har ett täcke på sig. Och i bakhuvudet ligger ju den där fina vetrinärräkningen på 2000kr från förra månaden och väntar på sin betalningsdag. Men som tur var så var det inget allvarligt utan dagen efter var benet fint igen och Bette dundrade över mig som vanligt. Slutet gott allting gott.

Emilia har nu oxå avverkat sitt första 1års kalas! Oliver fyllde 1 och det måste ju firas med dunder och brak. Ida skrev i sin inbjudan "Vi bjuder in till ett litet kalas på Lördag" LITET? Det var uppdukat med allt som kunde tänkas behövas på ett 1års kalas. Plus att vi föräldrar fick massa gott att äta. Det blir inte lätt att toppa det kalaset om man säger så. Kanske fårridning vore något? Vad tror ni? Eller dra hem några napplamm att bli tvångsklappade? Cirkus kanske går att hyra;) Hehe. Skämt åsido, ett urmysigt kalas med massa glada barn. Emilia som lekte lite väl häftigt efter maten fick upp den rätt på golvet. Jag pustar ut och tänker att vi klarade iaf kläderna.. 3minuter senare så var även kläderna ner spydda.. Men vad är inte ett kalas utan en nakenfis? Så kortet här nere är efter ombyte, så det är inte direkt finklänningen som är på:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar