lördag 30 april 2011

Polis polis potatis gris

Ja då har jag för första gången i mitt liv varit olaglig ;)
Jag blev stannad efter bron påväg in till syrran. Jaja blåskontroll tänkte jag när polisen så fint vinkade in mig. När jag stannar bilen och olisen närmar sig så slår det mig -faaan vinterdäcken är ju på!!!!Kanske dom inte märker något...

Embla börjar skälla som en tok i bilen och polisen tycktes sig inte skrämmas utav denna ilskna hund. Emilia som vaknar utav tokembla börjar gny i bilen.

Så samtidigt som jag skriker att hunden ska hålla käften så trycker jag in nappen på ungen och försöker blåsa i röret. Och under hela tiden tänker jag på dessa satans däck som skulle varit bytta förlängesen...
Och nu säger polisen - du vet att det är den 30 april idag?
-Eeee jaaaa det kanske det är?
-Dina vinterdäck skulle varit bytta den 15 så det är ju ett tag sedan och som du ser är det ju inget vinterväglag.
-Eeee jaha.
-Så om du stänger av bilen så skriver jag en böter sålänge det blir ju 500...
Hon går iväg och jag tänker 500 per däck, åhh fyfaan va klantigt!!! Det hade ju typ varit 3 nya däck ir något.
Men som tur var kom hon tillbaka med en böter på bara 500kr, så jag gav en lättnades pust och kunde tillomed önska henne en trevlig dag.
Annars tror jag hon trodde jag var halvt intelligens befriad eftersom mina svar mest bestod av eee jaaa och jaha.

Dagen fortsatte dock hur underbart som helst, för jag dök upp hos världens bästa syrris och blev bjuden på brunch först. Scones, ägg, KAFFE, och goda ostar. Massa snick snak senare så begav vi oss ut till hästarna och syrran visade hur duktiga hon och Faddin är. Han kunde tillexempel galoppera brevid henne lös i samma takt som hon sprang!! Super duktig!
Sen fick jag rida min favvoarab Lina! Och som vanligt skötte hon sig superduktigt. Och jag hoppade av glad som en lärka!
Nu tyckte vi att det var dags för käk igen och syrran slängde ihop en urgod kycklinggryta med ädelost massa grönsaker och ris. Mums fillibaba! Senare åkte jag och Emilia hem supernöjda och glada efter en jättehärlig dag!

1 kommentar:

  1. åååh va mysigt att bli bjuden på mat av sin storasyster! den lyxen har inte jag ska jag säga dej ;) men en middag får en verkligen att känna sej som lillasyster ju, elle hur :)

    SvaraRadera