söndag 18 april 2010

Embla & sina tok-kompisar!

Hade syster över igår, jätte skoj!! Vi bestämde oss för att ha en hund-dag. Gå en runda o mysa. Tyvärr han vi inte gå så långt för jag skulle ju jobba sen. Frågade surran om hon var sugen på o mjölka lite kor...hade ju varit roligt tänkte jag. Men min syster är lite fin i kanten hon tycker det luktar alltför äckligt... Så jag fick göra att själv :( Men men, Vi har fyra span-kor i lagårn som har kalvat allihopa+två i lösdriften som är halvt avsinade som ska mjölkas var tredje pass, och sen en ko i kalvningsboxen som har kastat o är dålig som vi försöker få igång... Helt själv, men det får helt enkelt ta den tid det tar. Jag vägrar springa runt o stressa.

Embla med sina bästa vänner =)

Jag och min favvobriard Tara

Syster o Bessie myser.


Emblus hade skit skoj hon älskar att springa brevid sina kompisar och tro att hon är en briard. Embla skäller nämligen inte så mycket men när kompisarna kommer då skäller hon som en tok och tror att hon ska få igång dom med... men tyvärr så händer det inte. Egentligen är det bara chiquita som ser henne. Dom andra bara, fasiken det e något som springer där...Näe det var nog bara en hårtuss som flög förbi;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar